Teresa Romanowska, farmaceutka

Jesienne przesilenie wprowadza nas w melancholijny nastrój i skłania do przemyśleń o pandemicznej rzeczywistości oraz nieuchronnym przemijaniu. Ale jest na to sposób – ćwiczmy Tai Chi!

Gorzkie, pełne niepokoju rozmyślania o koronawirusie dokonywane  w schyłkowej porze roku nie służą naszemu zdrowiu psychicznemu, a przez to i fizycznemu. Lepiej zająć się czymś, dzięki czemu nie damy się przygnębieniu i nie poddamy stanom depresyjnym.


Praca, jakieś hobby i aktywność fizyczna to są działania, na które namawiają nas lekarze. Zróbmy więc tak. Zwróćmy myśli ku przyjemnościom, pomyślmy o swoim zdrowiu.

Sami ze sobą

Ja uświadomiłam to sobie już wcześniej, gdy zakończyłam aktywność zawodową i przeszłam na emeryturę. Zdawało mi się wtedy, że jestem w jakiejś pustce, niepotrzebna, zagubiona. Właśnie wtedy, żeby zrobić coś dla siebie, zapisałam się na zajęcia Tai Chi.

Okazało się, że był to świetny pomysł. Zaskoczyło mnie jednak, że na ten pomysł wpadło wiele innych osób i że w grupie są uczestnicy w bardzo różnym wieku, a każdy miał inny, swój osobisty powód, by przyjść na zajęcia i ćwiczyć.

Sztuka uważności

Tai Chi to chińska sztuka walki oparta nie na agresji, a na budowaniu sprawności organizmu, na umiejętności kontrolowania jego reakcji i panowania nad nimi. Już dawno udowodniono, że nasz stan psychiczny ma duże znaczenie w naszym życiu. Dlatego utrzymanie dobrego nastroju oraz pozytywne myślenie bardzo pomagają w osiągnięciu wyznaczonego celu. Celem tym może być dobra sprawność fizyczna i/lub obrona przed agresją innych. Myśleć o tym powinni wszyscy, bez względu na płeć i wiek, a ćwiczenia Tai Chi rozpocząć można na każdym etapie życia.

Dla kogo Tai Chi?

Potencjalnymi kandydatami na uczestników zajęć Tai Chi są młodzi ludzie, godzinami unieruchomieni przed monitorami w pracy lub w domu oraz emeryci, unieruchomieni w fotelach przed telewizorem. Ruch i kontakt z ludźmi o różnym charakterze i zainteresowaniach dobrze zrobi młodym i starszym.

Dbajmy o siebie poprzez ćwiczenia Tai Chi. Poprawimy swoją sprawność fizyczną, a dzięki temu uzyskamy dobre samopoczucie i większą pewność siebie. W trudnych czasach epidemii ogólnoświatowej jest to nam wszystkim bardzo potrzebne.

Sympatyczni ludzie

Fakt, że grupy Tai Chi są mieszane pod względem płci i wieku, buduje  dobre relacje społeczne. Pomaga też w utrzymaniu dobrej atmosfery zajęć i utrzymaniu zbilansowanego humoru. Jesteśmy dla siebie tolerancyjni i życzliwi. Zachęcam wszystkich do udziału w zajęciach Tai Chi, to są ćwiczenia dla wszystkich.

Dla początkujących

W MDK Wołomin utworzone są grupy Tai Chi o różnym stopniu zaawansowania. Grupa początkujących, ćwicząca w poniedziałki i środy 18.30-19.45 może liczyć na szczególną opiekę i cierpliwość trenera. Wierzcie mi, bo sama przez ten etap przeszłam i dałam radę, pomimo że wcześniej nie zetknęłam się z chińskimi sztukami walki ani innymi tego rodzaju zajęciami.

Teresa Romanowska, farmaceutka

W MDK Wołomin utworzone są grupy Tai Chi o różnym stopniu zaawansowania. Grupa początkujących ćwiczy w poniedziałki i środy w godz. 18.30-19.45